Møt vår nye Brand Manager, Jørgen Peterson!
Vår nye mann, Jørgen Peterson, bestemte seg
særdeles
tidlig for å bli proff innen matbransjen. Som fireåring sto han foran en enorm grill på Lanzarote. Det ble helgrillet fisk, og Jørgen fikk stjerner i øynene. Brannmann og politimann har aldri vært på ønskelisten, for kokk var allerede forhåndsbestemt!
Jørgen Peterson er ansatt som Haugen-Gruppen Storkjøkkens nye Brand Manager med oppstart nå i desember 2013. Han vil ha ansvar for en rekke av våre merkenavn, som Corona Extra, Twinings, Heinz, El Paradiso, Mission og TABASCO, med flere.
Moss er stedet der vår nye mann er født og oppvokst. Allerede som 14-åring startet Jørgen sin "profesjonelle" karriere som kokk. Han jobbet ved siden av skolen på det nystartede catering-selskapet Vilt & Godt Selskapsmat, i hjembyen.
Videregående utdanning ble tatt innen Hotel og Næringsmiddelfag på Mosseporten VGS. Lærlingtiden ble gjennomført ved legendariske Fleischer's Hotel på Voss. Et helt optimalt sted for en mann som hadde, og fortsatt har stor interesse for skikjøring! På Fleisher's ble det totalt fire år, før turen gikk videre til hovedstaden.
Første stoppested var Druen Mat & Vinstue på Aker Brygge, deretter flyttet han beite opp til Holmenkollen Restaurant.
|
|
Her ble han i to år, som Soussesjef, med kolleger som blant annet Harald Osa og Morten Schakenda. Etter dette huket Sodexo tak i Jørgen. Først ble det to år som Soussesjef ved Telenor Expo på Fornebu, deretter nesten 9 år som produktutvikler i Sodexo sentralt.
Da stillingen som i Haugen-Gruppen Storkjøkken ble utlyst, så Jørgen mulighet for nye utfordringer, og ikke minst å komme seg litt ut av den berømte komfortsonen.
Jørgen Peterson er bosatt i Ås, med samboer og to barn på 2 og 4 år. Han er en aktiv mann på fritiden, den nevnte skikjøringen står sentralt, men også sykkel i skog og mark og klatring står høyt på listen over aktiviteter.
Vi ønsker Jørgen Peterson velkommen til Haugen-Gruppen Storkjøkken!