Dim Sum fra Salomon Foodworld - Årets Produkt Norgesgruppen 2011! Dim Sum-miks fra Salomon Foodworld har fått mye oppmerksomhet etter lanseringen 1. mai 2011. Denne uken fikk produktet enda mer blest, i det Norgesgruppen og Asko valgte dette produktet til Årets Produkt 2011! Salomon Foodworld tok plass i Haugen-Gruppen Storkjøkkens portefølje av leverandører for et år siden. Flere av produktene har fått mye oppmerksomhet. I serien fra Salomon finnes Fingerfood inspirert av USA, Asia og Middelhavet, samt flere meget spennende og innovative produkter i en serie kalt "Serve EasyAsia". Les mer om Salomon og produktene i sortimentet her! Det er i sistnevnte serie at Dim Sum-miksen er blitt en populær nyhet. Dim Sum er kjent for alle som har reist til Asia, men er også blitt å se på menyene i asiatiske og asiatisk-inspirerte spisesteder i hjemlige trakter. Salomons miks består av fire produkter i en og samme forpakning: "Chick'n Money Bag", "Thai Samosa", "Duck Spring Rolls" og "Shrimp Sesam Wan Tan". Kåringen Årets Produkt gjøres på bakgrunn av en fagjurys vurdering. Kriterier er satt blant annet innenfor i nnovasjon, nyskapenhet, bidrag til kategorivekst, etablert salg og videre salgspotensiale. I tillegg skal produktet ha vært i salg minimum 6 måneder. Norges-Gruppen og Asko har over 20.000 varelinjer tilgjengelig i sitt produktsortiment. - Dette var virkelig gode nyheter for både oss og Salomon, sier Mats Johansson, Category Manager i Haugen-Gruppen Storkjøkken, og ansvarlig for Salomon Foodworld. Vi har holdt Salomon løpende oppdatert på mottakelsen produktene har fått. De har store ambisjoner for produktene sine i Norge, og nyheter som dette mottas med ovasjoner hos Salomon , forteller Mats! SKH, 10. januar 2012